Hospital o Hospital...pengalaman hidup..

salam,,lame gak tak nulis ape2,,selama ni main amik je...
pengalaman seminggu yang tak dapat dilupakan,,
pasal nk buat operation ni dah lame,,lamer dah akusuffer,..1st tym jatuh tym f4,,2nd tym bulan 5 baru ni,,aku bukan athelete ngat,,tym awal2 kene aku buat tak endah,,coz aku tak nk nyusahkna orang n aku sendiri pun takut.,hahha,,macam2 aku deno orang kater,,
tapi after 6th year.,aku suffer,,aku bawak kete manual n paling terase tym 1st posting aku kat srwk,,everyday aku telan ubat Dcfenac itu,,
at last after aku dapat support dari mak abh n abg..aku decide..
banyak kene pk sbnrnya..
b4 n after.,.,act operation ni byr sendiri,,
after aku pk betul2..

30nov

aku admit hospital,,
kalu org lain aku tgk,,aku norm je,,jalan ok,,
tapi jume aku yang tau,,n kalu orang yang perasan,,obvious nampk,,
sampai org kat hspital tanyer aku skt aper..,ok je..
huhu,,

2hb..
pagi tuh aku batuk giler,,e r aku ni baru nk kene asma,,sejuk2 batuk,,doc dtg,kalu mcm ni awak tak leh buat operation,,kepada kawan2 yang bukan medic stud,,meh aku nk ckp,,kalu kita batuk,,demam o,,selsema o bp tak ok,,operation cancel,,
troli bilik ot lalu lalang depan aku,tapi turn aku tak sampai2..

at last,,tym come..
ops,,
tkr baju di tolak,,huhu ketar2..sejuk weh,,mula2 msk,,dr vivec,,pakar bius tanyer aku..
nk bius separuh o penuh,,
aku pk2 aku buat half,,erm,,
aku tgk sumer benda,,
ade dekat 20 orang dalam ot tuh..mula2 doc bius aku kat tulang blkg,,erm,,aku dengar sumer benda,,huhu,,yang tu biar aku je la tau..nanti org lain yang ngilu,,

ape yang doc buat?
doc mula2 mskkn endocopic,,nk tgk,aku nampak la ikut skrin..mula2 doc graft aku nyer anterior ligament..mmg aku nmpak tisu2 terampai,,pastu doc kate aku nyer medial pelapik lutut pun rosak,,erm,,,,dalam sejam jer,,tapi proses dia lambat skt,,masuk kul 1,,dlm kul 4 kuar..

aku kuar ngan 1 blood drain kat lutut,,2 botol epiural(ubat bius)..air kat tgn..n brace kat kaki,,

org dtg tgk2,,kul 5 aku dah rase kit pinggang n lutut kau rase ngilu,,erm..
sampai ptg,,n smbung mlm,,aku cry n guling2,sgt2..angkat tgn,,pusing pale..angkt kaki..hanya org yang kat tepi aku je phm sktnyer kaki aku..
YA Allah tym tu aku rase seksa sgt,,ye aku try istigfar n zikir tapi skt sangat2..mak aku pun cry,,
adik aku yang banyak tlg aku tym tu,,tq so much arah..ateh syg sgt arah,,mlm tu adik yang smmgnya nurse,,try to ckp kat nurse kat situ,,te la pelik,,
mak cik yang same kuar ot sejam awal dari aku,,dah tukar botol kedua,,walhal aku nyer botol bius tu just gerak 10 ml,mak cik tu tido lena ngat..,korang pun boleh bayang beraper sakitnya ku..
nurse tkr mesin 2x,,tkr sringe n last sekali kul 2am,,dia col pakar bius,,kebetulan tym tu ade emergency case.
doc hadi bagi ubt thn skt n aku tak tau aku tido kul beraper..
pagi tuh,,nurse yang jaga bius datang,,,
dia kuarkan wayar bius n korang tau tak,,hanya 1/4 dari wayar masuk kat blkg,,
erm,,dat y aku suffer ngat..ni may b sbb tym aku oprate..banyak ngat operation lain....n kayu angkat tak ade..may be tu la sebab dia..
erm,,

tapi sume tu ade hikmahnya,,
aku tak skt pinggang sgt..
alhamdulillah,,


3hb
4hb
5hb
6hb

i feel so hopeless,,sume org lain buat,,aku tak dapat bergerak..mak abh arah,,ateh mintak maaf menyusahkan sekali lagi,,ampun dan maaf kerana ateh tau banyak ateh merungut n karenah..terima ksih sgt2..
my dearest papa..tq so much coz being there 4 me although bnyk bende berlaku..:(ove u so much..

7hb

at last doc bagi balik..
to all guys,,
doakan aku sihat sgt2 n dapat berjalan.
amin..









2 comments:

  Anonymous

December 19, 2009 at 10:43 AM

semoga teros sihat dan cepat2 sembuh

  myjaehee

December 30, 2009 at 5:13 PM

err... bc pon dah leh rasa msti skt gle..

ateh arap kamu cepat sembuh yer.
tak tau pon sakit dl =(

Related Posts with Thumbnails