a teacher

Being a teacher is really something..
Now i realise how noble to b a teacher
tiap2 pagi bdak sek n cikgu akan bacakan doa untuk cikgu..
bayangkanlah satu sekolah ada dalam 2k,,satu malaysia ade ribu2 sek
erm,,
mulianya n bertuahnya.
Lupakan tentang gaji yang kecik n cuti sekolah..
cikgu ni banyak masa n tenaga yang perlu korban,,
namun bkn itu yang jadi penghalang.
apa yang pasti kepuasan itu yang utama
Puas tgk2 anak murid faham apa yang kita ajar,,
puas tgk anak didik kita berjaya menjadi seseorang.
Dalam motivasi pagi tadi,,dalam tv la (habit yang ada kat rmh aku
yang jarang ada kat rmh orang lain.Abah akan bukak tv pg kerana nk dgr kuliah pagi n motivasi pagi, walaupun busy bersiap,tapi telinga terpasang)
Mulianya seorang guru tiada galang ganti,
Tapi guru yang baik bukan kerana guru itu dapat 1st class honour degree, ade phd o ade merz,,
but then seorang guru adalah guru yang ambil berat tentang anak muridnya.
Jgn sesekali panggil atau hina dengan panggilan bodoh. Ikut kajian lembu kerbau dan burung dapat belajar, inikan pula manusia. Jika kita mula panggil bodoh,bende itu akan berulang,,cikgu kata kamu ni dapat rendah kjerana kamu bodoh, then si budak ini
mengadu kat mak..mmg patut pun,kamu mmg bodoh,,pastu adik beradik,sedara akan ulang kata2 itu..
Ingatlah kata-kata tu doa,
Insaf aku sebentar..
aku mmg lahir dari keluarga pendidik,,abah aku,cousin,mak sedara n pak sedara mak sedara n latest my future parents in law pun pendidik.,
aku tau perit seorang guru dan suka seorang guru,Panggilan cikgu itu akan lekat..
mana2 walaupun dah pencen kat pasal kat butik pengantin (mcm ptg td) nama panggilan cikgu itu still lekat.
erm tadi g giant..
aku tgk ramai student beli hadiah for hari guru,,
wa best nyer..
aku ni yang giler kad terjumper kad hepy teachers day yang lawa sangt,,
kepada anak muridku yang tersayang,,teacher just harapkan kad itu jer tak banyak..
best ngat kalu dapat kad..
it is more value than anything else..
walaupun kad hanya kata-kata but it can features many meaning.
A picture can tell thousands of words,,
lbh kurang la,,
huhu..
anyway..
last but not least Hepi teachers day to all teachers in the world..
nk nyanyi r sket..

huhu..
tym orientasi fasih kat mulut lagu ni..
Kami guru Malaysia,
berikrar dan berjanji,,
huhu..
nanti aku sambung..hujan lebat dah turun la,,


0 comments:

Related Posts with Thumbnails